ویروس آنفلوآنزا انسان

آنفلوآنزا بیماری مرگباری است که با شروع فصل سرما بسیاری از انسان ها را مبتلا می کند. بر اساس جدید ترین آمار در ایران، شمار قربانیان ابتلا به ویروس آنفولانزا نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است.

ویروس آنفولانزا اگر وارد بدن انسان شود، قابل درمان نیست. بنابراین باید تا قبل از ورود ویروس به بدن، تدابیر جلوگیری از ابتلا به آن اندیشیده شود. لازم به ذکر است که بهترین راه ممانعت از ورود آنفلوآنزا ، واکسن آن است.

هر ساله از رسانه های خبری به گروه های حساس هشدار داده می شود که خود را در برابر ویروس آنفولانزا واکسینه کنند. بنابراین اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است و یا جز گروه های حساس به شمار می روید، خود را در برابر این ویروس ایمن کنید.

ویروس آنفلوآنزا چگونه عمل می کند؟

ویروس آنفولانزا

همیشه ویروس آنفلوآنزا انسان های ضعیف یا حساس را به کام مرگ نمی کشاند، بلکه ممکن است جوانی نیرومند را نیز از پا در بیاورد. زیرا روش برخورد سیستم ایمنی بدن به این گونه است که برای از بین بردن دشمن، بدون ایجاد تمایز بافت های سالم اطراف ویروس یا هر موجود خطرناک برای بدن را نیز نابود می کند.

از این جهت واکسیناسیون می تواند مفید باشد که سیستم ایمنی بدن انسان را در معرض دشمن قرار می دهد. این نوعی آمادگی و تمرین برای سیستم ایمنی بدن می باشد.

قابل توجه است که ویروس آنفولانزا از طریق هموار کردن راه برای ورود بیماری های دیگر نیز باعث مرگ انسان ها نیز می شود. به طوری که آن به عنوان عفونت اولیه عمل می کند و سیستم ایمنی بدن را دچار خستگی می کند و در ادامه عفونت ثانویه، موجب مرگ انسان می گردد.

باید خاطر نشان کرد که آنفلوآنزا از این جهت با سرماخوردگی بسیار متفاوت است. همچنین می توانید تفاوت های آنفولانزا با سرما خوردگی را در این مقاله مطالعه فرمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *