تفاوت لباس رسمی و روزمره

  • توسط علی جلینی
  • ۲ سال پیش
  • 1
تفاوت لباس رسمی و روزمره

فرق بین لباس های رسمی و روزمره را می دانید؟! ممکن است در حین خرید لباس شنیده باشید که این لباس رسمی می باشد یا این لباس برای جشن های خاصی است یا حتی نوع جشن شما رو بپرسند. در کل تفاوت خیلی زیادی بین لباس رسمی و روزمره وجود دارد که میتواند شما را در مکانی که هستید منحصر به فرد کند. در ادامه مطالب تفاوت های لباس رسمی و روزمره را بررسی می کنیم.

تفاوت کلیدی لباس های رسمی و غیر رسمی

فرق بین لباس رسمی و روزمره به اندازه ی تشریفاتی بودن جشن می باشد، لباس های رسمی در جشن های خیلی رسمی استفاده می شوند ولی لباس های روزمره با همان سبک لباس های رسمی اما در جشن های نه چندان رسمی مورد استفاده قرار میگیرند. هر کدام مدل خاصی دارد که به آن ها می پردازیم.

لباس و مدل رسمی

میتوان گفت جشن های رسمی به جشن هایی می گویند که همه آداب رسمیت را رعایت میکنند و ما به عنوان یک مهمان برای حفظ ادب باید به آن احترام بگذاریم. جشن های رسمی یک سری مشخصات دارد مثل مکان برگزاری، لباس های مهمان ها، غذاهایی که سرو میشوند، اهنگ هایی که پخش میشوند و …، شما باید لباسی انتخاب کنید که مناسب این جشن باشد. جشن هایی مثل ازدواج، جشن های معروف افتتاحیه و اختتامیه و… را لحاظ کرد. اگر درباره لباس های مهمانی نگران هستید، انتخاب از بین ترند لباس می تواند هوشمندانه باشد.

اما یک لباس رسمی چه خصوصیاتی دارد؟

خصوصیات لباس و مدل رسمی مردانه

اندازه لباس

مهم ترین نکته ای که برای یک لباس میتوان به آن اشاره کرد اندازه ی لباس یا به قول معروف تن خور خوبی داشته باشد. لباس کاملا باید اندازه و فیت بدن باشد و اگر ایرادی در تنگ یا گشاد بودن داشته باشد باید سراغ یک خیاط ماهر رفت و مشکل مربوطه را بر طرف کرد.

رنگ لباس

یکی از خصوصیات بر حسب سلیقه هر فرد، رنگ لباس می باشد. معمولا برای جشن های رسمی از کت و شلوار، مخصوصا رنگ تیره یا مشکی استفاده می شود. ست کردن رنگ ها کاره دشواری نیست. فقط  باید  کمی سلیقه به خرج داد و بتوان بهترین رنگ ها را کنار هم ست کرد مثل سفید – مشکی، قرمز – مشکی، آبی – مشکی و …

کفش

بهترین کفش های رسمی، کفش آکسفورد می باشد که با کت و شلوار رسمی ترین لباس را میتوان ست کرد ولی نباید غافل از رنگ شد . رنگ هایی مثله قهوه ای تیره یا مشکی میتواند بهترین گزینه برای یک کفش رسمی برای یک جشن رسمی باشد.

کراوات و یا پاپیون

اگر جشن خیلی رسمی می باشد گزینه ی پاپیون یا کروات را فراموش نکنید. بر حسب سلیقه ، کروات یا پاپیون یک گزینه ی خیلی خوب برای ست کردن لباس رسمی میتواند باشد. اگر تک رنگ باشد میتواند جذابیته خاصی به لباسه شما بدهد.

پیراهن

از پیراهن های رنگ تیره معمولا برای مراسم های ختم استفاده میشود. پیشنهاد میکنم برای جشن هایی مثل افتتاحیه یا مهمانی های دوستانه یا خانوادگی مثل تولد یا ازدواج از رنگ های روشن استفاده شود. همچنین از لباس های ترند سال نیز می توانید در مواقع خاص استفاده کنید.

کمربند

هم رنگ بودن کمربند و کفش یکی از نکاتی می باشد که برای ست کردن لباس رسمی، باید به آن توجه ویژه ای کرد.

اکسسواری

اکسسواری یعنی ست کردن کراوات، کمربند، گیره کراوات، دکمه سرآستین، رنگ استیل تو ست های رسمی خیلی مرسوم است شما میتوانید دکمه های سر آستین فلزی و گیره کروات فلزی با ساعت هایی که بند استیل یا فلزی دارند ست کنید.

لباس و مدل روزمره

لباس روزمره

لباس های روزمره از هر نظری و در هر فصلی فرق زیادی با لباس های رسمی دارند. لباس های روزمره مثل پیراهن های کژوال، تی شرت ها، شوار های جین و… که شما در هر موقعیتی مثل رفتن به یک سوپرمارکت یا پارک میتوانید استفاده کنید. مهمترین ویژگی یک لباس روزمره راحتی و سبک بودن ( از نظر وزن ) لباس می باشد چرا که عمدتا از پنبه یا پلاستیک استفاده میشود برای همین معمولا زود چروک میشوند.

پیراهن های کژوال دو نوع جیب دار یا بی جیب هستند و قسمت پایین لباس معمولا برش گرد یا هلالی دارد. یقه ی کوتاه نسبت به پیرهن های رسمی یکی از خصوصیاته این نوع لباس ها هستند. ست هایی که معمولا با این نوع مدل پیشنهاد میشود کتونی و شلوار های جین یا کتان است که سلیقه ی هر فرد برای انتخاب رنگ متفاوت می باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *