چگونه خواب خوب و با کیفیتی داشته باشیم

  • توسط عادله ابراهیمی فخاری
  • ۱۰ ماه پیش
  • 0
خواب با کیفیت

خواب خوب و با کیفیت اهمیت بالایی در زندگی روزمره دارد. به طوری که یکی از مهمترین عوامل برای یک زندگی موفق است. در اینجا به تعدادی از عواملی که می تواند به افراد برای رسیدن به یک خواب خوب کمک کند می پردازیم. با وبسایت خبری ترند روز همراه باشید.

عواملی که به بهبود خواب کمک می‌کنند

  • زمان رفتن به رختخواب را ثابت نگه دارید.
  • خواب شما در تمام طول هفته باید یکسان باشد. بعضی گمان می کنند که کمبود خواب خود در طول هفته را می توانند با خوابیدن بیشتر در آخر هفته جبران کنند ولی این ایده خوبی نیست.
  • زمان بیدار شدن‌تان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل را ثابت نگه دارید. زیرا در این حالت بیدار شدن در اول هفته برای شما دشوارتر می شود.
  • اگر عادت به ورزش کردن در صبح زود را دارید و شب را تا دیروقت بیدار بوده اید، سعی نکنید حتما ورزش کنید و از خواب خود بکاهید.
  • از مصرف کافئین در هنگام بعد از ظهر پرهیز کنید زیرا این ماده می تواند کیفیت خواب خوب را کاهش دهد.
  • استفاده از تلفن های هوشمند و پرسه زدن در شبکه های اجتماعی و تماشای تلویزیون قبل از خواب به میزان قابل توجهی بر روی کیفیت خواب اثر می گذارد. بنابراین برای داشتن یک خواب دلنشین و با کیفیت باید از استفاده از آن‌ها اجتناب کنید.

زمان خواباهمیت خواب خوب در کودکان

خواب برای کودکان نیز یک امر حیاتی به شمار می رود. چنانچه طبق دستورالعمل جدید سازمان بهداشت جهانی ، کودکان زیر پنج سال برای رشد مناسب باید کمتر بنشینند و کیفیت خوابشان بهتر باشد و زمان بیشتری به بازی های فعال بپردازند.

تاثیر منفی زندگی مدرن بر کیفیت خواب

در زندگی مدرن امروزه بسیاری از عوامل مانند وسایل دیجیتال و الکترونیک، استرس های روزمره، رسانه های اجتماعی باعث اختلال در خواب می‌شوند. عدم خواب کافی نیز تاثیر نامطلوبی بر روی سلامتی و خلق و خوی افراد دارد.

طبق برآورد مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، بیش از یک سوم افراد بزرگسال آمریکایی به حدکافی نمی‌خوابند.

البته تعداد زیادی از انسان ها برای برطرف کردن این مشکل هزینه های بسیاری هم می پردازند ولی باز یک خواب خوب را تجربه نمی‌کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *