گوگل ترند Google Trends چیست

  • توسط عادله ابراهیمی فخاری
  • ۹ ماه پیش
  • 0
گوگل ترند

گوگل ترند Google Trends یکی از امکانات کاربردی موتور جستجوی گوگل است. این سرویس حوالی سالهای 2006 و 2007 راه اندازی شد.

گوگل ترند این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا نتایج را بر اساس یک زبان خاص یا یک موقعیت جغرافیایی جداسازی یا فیلترسازی کنند.

به عبارتی می‌توان گفت گوگل ترند یکی از بهترین ابزارهای در دسترس برای سئو سایت است.

خود واژه ترند به معنای روند است و زمانی که درباره Trend صحبت می‌کنیم منظور روند تغییرات است.

با توجه به توضیحی که داده شد گوگل ترندز روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل است.

برای آشنایی بیشتر با واژه ترند می توانید به لینک روبه‌رو مراجعه کنید: ترند چیست

امکانات گوگل ترند

امکانات گوگل ترند

به کمک امکانات گوگل ترند می‌توانید با چهار متغیر زیر جستجوی خود را تنظیم کنید:

  • جستجوی وب: مانند جستجوی تصویر، اخبار، محصول در گوگل
  • گزینه به صورت جهانی: مثلا یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید.
  • انتخاب یک بازه زمانی: مثلا یک سال اخیر
  • همه طبقه بندی ها: غذا و نوشیدنی، رایانه و الکترونیک، زیبایی و تناسب اندام و…

در گوگل ترند بهترین جستجو های انجام شده در آن روز و همینطور محبوب ترین آنها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

جستجوی کلمات کلیدی در Google Trends

برای آن که از گوگل بهترین نتیجه جستجوی کلمات کلیدی را بگیرید، بهتر است از ابزار دیگری استفاده کنید.

چرا که Google Trends تعداد جستجو های واقعی را نشان نمی‌دهد.

بنابراین باید از ابزار دیگری مثل keyword planner هم استفاده شود.

برای مثال دو عبارت طراحی سایت و طراحی وب سایت در نمودار زیر در گوگل ترندز مورد بررسی قرار گرفته است.

گلمات کلیدی در google trends

با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به بهینه سازی وب سایت خود کمک کنید. همچنین می توانید از زمان درست کمپین تبلیغاتی خود با خبر شوید.

تولید محتوا به کمک گوگل ترندز

برای توسعه ایده های تولید محتوا به کمک گوگل ترند نمودارهای برتر یا Top Charts یک منبع عالی به شمار می روند.

برای مثال تنظیم فیلترها را بر روی یک ماه اخیر و واژه کنکور جستجو کنید.

اگر کلمه Breakout زیر رتبه بندی ظاهر شود، باید بدانید که جستجوی شما برای آن کلید واژه بیشتر از 5000% رشد داشته است.

بنابراین اگر چند مقاله درباره کنکور در وب سایت شما منتشر گردد، ترافیک خوبی را به سایت شما وارد می کند.

تولید محتوا با گوگل ترندزبرای بهبود سایت ها هنوز هم یکی از اصلی ترین روش ها لینک‌سازی است.

هنگامی که می خواهید نتایج حاصل از بازاریابی محتوای خود را بسنجید اگر لینک بیلدینگ شما درست انجام شود، لینک شما معیار اندازه گیری موفقیت است.

استفاده از فایل های ویدئویی نیز به سئوی سایت ها کمک می کند. این فایل های ویدئویی را نیز می توان با این اطلاعات بهینه سازی کرد:

  • انتخاب یک عنوان جذاب
  • استفاده از تگ های مناسب
  • بهینه سازی توضیحات ویدئو

بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که گوگل ترند بهترین ابزار بررسی ایده های تولید محتوا است.

به یاد داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال محتوای تازه و منحصربفرد است.

پس اگر تا به حال از این ابزار برای بهبود سایت خود استفاده نکرده اید، استفاده از گوگل ترند بهترین روش برای بهبود سئوی سایت شماست.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *